سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم؟

سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم؟

 

فاکتورهای مهم در خرید سرویس آشپزخانه

تبعیت و استقبال از برخی پارامترهای مهم در خرید لوازم خانه و آشپزخانه، تا حد زیادی در ایجاد محیطی دل‌چسب و آرام نقش دارد. این مشخصه‌ها به شما کمک کرده تا با هر سلیقه و نگرش، به انتخاب مد نظر خود دست یابید.سه معیار مهم در انتخاب سرویس آشپزخانه نقش دارند اولی جنس یا متریال آن می باشد که اگر متریال به‌کار رفته در سرویس شما مرغوب نباشد، موجب از بین‌رفتن مواد غذایی خواهد شد. دومی برند معتبر می باشد از آنجایی که برندهای متنوع و متفرقه‌ای به تولید و عرضه لوازم آشپزخانه مشغول‌اند ولی هر برندی قادر به رفع انتظارات مشتری نخواهد بود باید این معیار را هم در نظر بگیرید. سومین معیار رنگ سرویس آشپزخانه و هارمونی آن با رنگ کابینت ، دیوارها و سقف آشپزخانه می باشد که در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به معیار سوم یعنی رنگ سرویس آشپزخانه بپردازیم.

سرویس آشپزخانه چه رنگی بخریم؟

خرید سرویس آشپزخانه از امور چالش‌برانگیزی است که بی‌شک همه نوعروسان هنگام خرید جهیزیه با آن مواجه می‌شوند.
در واقع تنوع رنگ و ضرورت ایجاد هارمونی با سبک دکوراسیون، سبب شده تا در خرید این بخش از جهیزیه کمی سردرگم شوید. 
دیزاینرها بر این باورند که رنگ‌ها، جلوه خاص و معناداری به نمای آشپزخانه می‌بخشند. بنابراین انتخاب مناسب آن، در کنار میزان نور، سبک فضا و نوع سلیقه شما، از عوامل کلیدی در طراحی دکوراسیون منزل به‌شمار می‌رود.

بهترین رنگ برای سرویس آشپزخانه

محصولات آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس حمام و هر وسیله دیگری که در خانه مشاهده می‌کنید باید دارای رنگی باشد که از لحاظ روان‌شناسی و زیبایی‌شناختی، استانداردهای لازم را منعکس کند.
بسیاری افراد مطابق با سلیقه خود، به‌‌خرید لوازمی با تم‌های مختلف می‌پردازند.
در قدم اول شاید ست‌کردن آنها کار چندان سختی به‌نظر نرسد اما لازم به‌ذکر است که نوع رنگ انتخابی، بر حس‌وحال مکان مورد نظر و روحیه فرد تاثیر مستقیمی دارد که نمی‌توان از آن غافل شد.
در ادامه آرشیو مختصری از رنگ‌ها را با معانی و اهمیت آنها شرح می‌دهیم تا به انتخاب هوشمندانه شما در این زمینه کمکی کرده باشیم.

رنگ‌ مشکی

از دیرباز تا کنون، رنگ‌های تیره مانند مشکی، جزء رنگ‌های محبوب در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و منزل بود.
قابلیت ترکیب آن با سایر رنگ‌ها، از بارزترین ویژگی آن محسوب می‌شد.
امروزه، مشکی از مدرن‌ترین رنگ‌های لوازم آشپزخانه بوده که جذابیت آن، نگاه‌های بسیاری را به‌خود خیره کرده‌است.
اما بهتر است یادآور شویم که سرویس‌های تیره‌ رنگ، اصولا برای آشپزخانه‌های وسیع با نورپردازی حرفه‌ای کاربرد دارد زیرا نور اندک فضا، جلوه جذاب سرویس را سلب کرده و تاثیرات منفی بر دکوراسیون آشپزخانه می‌گذارد.

 
رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی، دارای تناژ خیلی پایینی هستند که معمولا در چرخه رنگ‌ها قرار نمی‌گیرند.
سرویس آشپزخانه در رنگ‌های خنثی یا به‌اصطلاح نود، با ملایمتی که در تاروپود آنهاست، آرامش‌دهنده فضا هستند و زیبایی منحصر به‌فردی به سبک دکوراسیون می‌بخشند.
این دسته از رنگ‌ها مثل کرمی، آجری، طوسی، بژ و نقره‌ای خلاف رنگ‌های تیره، در فضاهایی با متراژ کم و حتی نورپردازی ضعیف نیز، جذابیت خود را حفظ می‌کنند. 
ماهیت ملایم و بی‌رنگ‌ آنها، موجب شده تا قابلیت انطباق با سایر رنگ‌ها را داشته باشند و کنتراست رنگی چشم‌نوازی را ایجاد کنند. بنابراین هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند.

 

رنگ‌های فانتزی

همه ما انسان‌ها، طبیعتا با دیدن رنگ‌های فانتزی و جیغ حسی شاد را تجربه می‌کنیم و انرژی در رگ‌هایمان به‌ گردش می‌آید.
رنگ‌های فانتزی، حس شادی و طراوت به فضا می‌بخشند و با تاثیرات انرژی‌بخش خود بر روحیه افراد، از احساس رخوت و خستگی آنها می‌کاهند.
بنابراین از آنجایی که آشپزخانه محلی پرکاربرد در هرساختمان بوده، استفاده از رنگ‌های شاد فانتزی، ترجیح بسیاری از بانوان در تهیه وسایل آشپزخانه است. 
جلوه زیبای این رنگ‌ها در نورپردازی بالا، چندبرابر می‌شود اما مسئله‌ مهمی که نباید از آن چشم‌پوشی کرد، این است که با گذشت زمان و تغییرات مد، این رنگ‌ها در بازار، ماندگاری خود را از دست می‌دهند. 

رنگ‌های پاستیلی

رنگ‌های پاستیلی، ورژنی زیبا از ترکیب رنگ‌های فانتزی و نود است. ترکیب خلاقانه آنها باهم، در زیباسازی نما و آرامش‌بخشیدن به فضا، تاثیر بالایی دارد.
رنگ‌هایی مانند زرد کوارتز، سبز نعنایی، آبی ملایم، هلویی و ... با نام رنگ‌های پاستلی شناخته شده که حالتی ملایم، لطیف و دوست‌داشتنی دارند. 
بهره‌گیری از این رنگ‌ها در سرویس آشپزخانه یا هربخش دیگری از جهیزیه عروس، می‌تواند انتخابی جالب در طراحی دکوراسیون باشد. که در سایت لوکس پلاست سرویس های آشپزخانه با رنگ های صورتی پاستیلی و سبز پاستیلی وجود دارد. 


 
رنگ سفید

سفید، تداعی‌کننده حس پاکی و آرامش است و سال‌هاست که از بی‌نظیرترین انتخاب‌ها در خرید سرویس آشپزخانه به‌حساب می‌آید.‌
استفاده از وسایل سفیدرنگ، محدودیتی ندارد و امروزه در نقاط مختلفی از منزل مشاهده می‌شود اما اگر به‌طرز صحیحی استفاده نشود، حس سرما و غیردوستانه‌ای به بیننده القا می‌کند.
بنابر این؛ سفید به‌عنوان یک رنگ خنثی، قابلیت ترکیب با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را دارد و می‌تواند منظره‌ای خارق‌العاده‌ را به محیط منزل هدیه دهد.


 

رنگ سیلور یا استیل

سیلور از آن قبیل رنگ‌هایی است که انواعی از جلوه‌های مدرن، کلاسیک و حتی صنعتی به فضای آشپز‌خانه‌ بخشیده و مورد پسند عام به‌ویژه قشر جوان است.
رنگ‌های سیلور در سرویس آشپزخانه، توانایی خلق تضادهای بی‌نظیری با سایر رنگ‌ها در فضاهای متالیک دارد و انتخاب این دیزاین‌ها به سلیقه افراد وابسته است.
اگر طرفدار ظاهر لوکس و مدرن هستید و می‌خواهید به فضای آشپزخانه درخشش بالایی دهید، پیشنهاد ما به شما خرید سرویسی با رنگ قدرتمند و تاثیرگذار سیلور است.


آشنایی با مکمل‌های رنگی

با آنکه ترکیب رنگ‌ها در اشیا و دکوراسیون، از قوانین خاصی پیروی نمی‌کند، اما تجربه ثابت کرده که استفاده از رنگ‌های مکمل، تحولات شگفت‌انگیزی را در فضا رقم میزند. 
به‌عنوان مثال، ترکیب رنگ‌های تیره و روشن یا سرد و گرم، تاثیرات مثبتی در ایجاد زیبایی دارند. ترکیب رنگهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به چند تا از آنها اشاره می کنیم.

ترکیب رنگ مشکی با طلایی و یا سفید طلایی 

ترکیب رنگ مشکی ،طلایی و سفید از جمله ترکیب رنگهای پرطرفدار می باشد که برای دکورهای لوکس و مجلل استفاده می شود. برخی از افراد فکر می کنند این ترکیب رنگها برای چیدمان های کلاسیک مناسب تر هستند اما باید در جواب گفت امروزه در دکوراسیون های مدرن نیز از این ترکیب رنگ استفاده می شود. در سایت لوکس پلاست انواع سرویس های آشپزخانه با پس زمینه مشکی و رگ های طلایی و یا پس زمینه سفید با طرح فانتزی طلایی وجود دارند که مکمل دکورهای مدرن می باشند. 

ترکیب رنگ طوسی سفید 

در چیدمان های جدید ترکیب رنگ سفید با طوسی و یا برعکس بسیار مناسب می باشد. اگر علاقمند به این ترکیب رنگ می باشد می توانید، ست های سرویس بهداشتی و حمام موجود در سایت که دارای پس زمینه طوسی و رگه های سفید می باشد را مشاهده کنید. لازم به ذکر هست که به تمام محصولاتی که طراحی آنها شبیه به سنگ مرمر می باشد طرح ماربل گفته می شود و در ترکیب رنگ های آن اصول مکمل های رنگی رعایت شده است . 

ترکیب رنگ مشکی صورتی یا صورتی طلایی 

گاهی لازم هست در کنار رنگهای رسمی مانند مشکی از رنگهای شادی استفاده کنیم تا محیط آشپزخانه خیلی دلگیر نباشد بنابراین اگر شما در دیوارها یا کابینت ها از رنگ مشکی یا سفید استفاده کرده اید با خریدن سرویس آشپزخانه صورتی پاستیلی که دارای 2 مدل گرد و چهارگوش می باشد نمای آشپزخانه را جذاب کنید. همچنین ترکیب رنگ صورتی طلایی از جمله رنگهای دلنشین و شاد می باشد.که در مجموعه لوکس پلاست پاسماوری های بسیار زیبایی با این ترکیب رنگ وجود دارد.

جمع‌بندی

سرویس آشپزخانه، مجموعه‌ای از ظروف و وسایل در ابعاد و کاربردهای مختلف است که وجود آن برای هر منزلی ضرورت دارد.‌
تنوع این سرویس، موجب شده که در انتخاب رنگ و طرح آن وسواس زیادی به‌خرج دهیم زیرا انتظار ما از یک دکوراسیون خوب این است که به‌ زیباسازی فضا کمک کرده و روح محیط را التیام بخشد.‌
به این منظور، رنگ‌ها و نوع ترکیب آنها با هم عامل مهمی در تزریق آرامش و حس صمیمیت به فضاست.
فروشگاه لوکس پلاست، بسته به سبک مد نظر کاربر و سلیقه‌های متفاوت، محصولات مدرنی را با تمام ملاک‌های لازم ارائه داده و با مشاوره رایگان خود، شما را به خریدی متناسب با نیازهایتان سوق می‌دهد. 
 شما می‌توانید با خرید رضایت‌بخش خود از این مجموعه، به آشپزخانه خود نمایی شیک و به‌روز بدهید. 

خیلی دوست دارم بدونم شما از چه رنگهای برای سرویس آشپزخانه استفاده کردید یا قصد خرید دارید لطفا توی بخش دیدگاه ها برام بنویسید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.