راهنمای خرید اینترنتی آبچکان رومیزی و معرفی بهترین برند آن

راهنمای خرید اینترنتی آبچکان رومیزی و معرفی بهترین برند آن

 

فرقی نمی کند که قصد خرید یک ابزار کوچک برای آشپزخانه دارید و یا یک وسیله بزرگ، در هر صورت زمانی که به بازار سر بزنید و یا در اینترنت سرچ کنید انواع و اقسام آن را در طرح و مدل های مختلفی مشاهده می کنید که سبب تردید در انتخاب می شوند. آبچکان ها نیز از این ماجرا مستثنی نیستند و دارای تنوع زیادی از لحاظ متریال و طراحی می باشند که ضروری است قبل از خرید درباره آنها اطلاعات کافی جمع آوری کنید تا حس رضایت پس از خرید اینترنتی آن روز به روز بیشتر شود. 

انواع آبچکان یا جا ظرفی

به صورت کلی آبچکان ها را براساس مکان یا فضای که نصب و یا قرار می گیرند، توسط شرکت های تولیدی و فروشگاه ها نامگذاری می شوند. اما در هنگام خرید آبچکان ها فروشنده ها نه تنها مدل های مختلفی را به شما معرفی می کنند، بلکه ممکن است اصطلاحاتی به کار ببرند که شاید برای شما ناآشنا باشند. به همین دلیل در ابتدا شما را با انواع آبچکان ها آشنا می کنیم.

آبچکان رومیزی: برخی از افراد به آبچکان های رومیزی اصطلاحا جا ظرفی کنار سینک و یا آبچکان روی سینک می گویند که همه این عنوان ها درست می باشند. آبچکان های رومیزی یکی از متداول ترین جا ظرفی های می باشند، زیرا به نصب و مونتاژ خاصی نیاز ندارند و از همه مهمتر جابه جایی و حمل آنها آسان تر می باشد. 

 خرید آبچکان دو طبقه دسته چوبی لیمون 

 

آبچکان رولی: اگر تعداد دفعاتی که ظرف ها را با دست می شورید بسیار کم است و یا یک خانواده کم جمعیت هستید. آبچکان های رولی به راحتی بروی سینک پهن می شوند و در صورت بلا استفاده می توانید آن را خیلی راحت رول کنید و درون کشوهای کابینت نگهداری کنید. در هنگام خرید آبچکان رولی حتما به ابعاد آن توجه کنید که با اندازه سینک شما مطابقت داشته باشد. ظرف ها بروی این نوع از آبچکان ها فقط به صورت افقی قرار می گیرند و معمولا قابلیت تحمل وزن تا 22 کیلوگرم را دارند. از آبچکان های رولی می توانید به عنوان زیر قابلمه ای نیز در کنار اجاق گاز استفاده کنید. 

 خرید آبچکان رولی استیل 

 

آبچکان دیواری: معمولا در هر آشپزخانه ای کابینت های بالای سینک ظرفشویی را مجهز به آبچکان دیواری می کنند تا شستشوی ظرف ها برای شما آسان تر باشد و به خرید تجهیزات اضافی نیازی نداشته با شد. آبچکان های دیواری معمولا از جنس فلز می باشند که برخی از آنها دارای روکش پلاستیکی می باشند که متاسفانه بعد از مدت کوتاهی شاهد کنده شدن روکش و ظاهر نامناسب آن می شوید. اما با خرید آبچکان دیواری استیل بدون روکش و ضدزنگ این مشکلات را هرگز تجربه نمی کنید. آبچکان های دیواری دارای طول و عرض متفاوت می باشند که باید متناسب با ابعاد کابینت های دیواری خریداری کنید. از آنجایی که این نوع از آبچکان ها در قسمت داخلی کابینت ها نصب می شوند به آنها آبچکان های کابینتی نیز گفته می شوند. 

 خرید آبچکان کابینتی استیل  

 

آبچکان بالای سینک: این نوع از آبچکان ها ابعاد بزرگی دارند و معمولا از جنس فلز می باشند که فضای بزرگی برای قرار دادن تمام ظروف حتی یک مهمانی را نیز برای شما فراهم می کنند. اگر سینک ظرفشویی شما روبه روی پنجره تعبیه شده است و یا به هر دلیلی در قسمت فوقانی سینک کابینت ندارید، آبچکان های بالای سینک انتخاب مناسبی می باشند. 

آبچکان ریلی کابینت: بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا تجهیزات و لوازم آشپزخانه را درون کابینت ها قرار دهند، تا بهم ریختگی و شلوغی لوازم آشپزی و غذاخوری توسط درب های کابینت مخفی شوند. به همین دلیل درون کابینت ها آبچکان های ریلی و حتی جا سیب زمینی و پیاز ریلی نیز نصب می کنند که حرکت ریلی سبدها برای دسترسی به ظرف های انتهای قفسه ها بسیار ایده مناسبی می باشد. 

راهنمای خرید آبچکان رومیزی

قبل از خرید آبچکان رومیزی نیازهای فردی خود را مانند میزان فضای پیشخوان یا فضای کنار سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید و همچنین اینکه هر چند وقت ظرف ها را با دست می شورید. بعد از جواب دادن به این سوالات معیارهای زیر را در هنگام انتخاب آبچکان روی سینک نیز توجه کنید تا مجبور به خرید مجدد و یا عودت نباشید. 

جنس یا متریال: آبچکان های رومیزی را شما می توانید در جنس های پلاستیکی و یا فلزی تهیه کنید. که مطمئنا مدل پلاستیکی آن وزن کمتر و رنگ بندی شادتر و متنوع تری دارند. اگر برای شما استحکام و مقاومت آبچکان در اولویت می باشد آبچکان های رومیزی فلزی انتخاب بهتری می باشند. فقط توجه کنید که فلز آن دارای آبکاری ضدزنگ باشد و یا اینکه از استیل مرغوب ساخته شده باشد که در اثر تماس با آب دچار زنگ زدگی نشود. حتما به ضخامت میله یا شکاف های بین میله های آن دقت کنید زیرا اگر نازک و منعطف باشند احتمال واژگون شدن ظروف بسیار زیاد است. 

 خرید آبچکان پلاستیکی لیمون 

 

تعداد طبقات: آبچکان های روی سینک را به صورت یک و 2 طبقه طراحی می کنند که البته مدل یک و نیم طبقه آن نیز در بازار موجود می باشند. که تعداد طبقات با تعداد ظروفی که جای می دهند ارتباط مستقیمی دارند یعنی هر چقدر تعداد طبقات بیشتر باشد، تعداد ظروفی بیشتری را می توانید در بین قفسه ها و شکاف های آن قرار دهید. 

 خرید آبچکان یک و نیم طبقه ویکتوریا 

 

کفی یا سینی تخلیه: همان طور که ظرف ها در فضای آزاد خشک می شوند، قطرات آب بروی سینک چکیده می شوند که برای جلوگیری از رسوب شدن آب بهتر است در زیر یا کفی آبچکان یک لایه محافظ قرار دهید. بسیاری از خانم ها برای رفع این نیاز تشک های ابری را در زیر آبچکان قرار می دهند که نه تنها تشک بعد از استفاده نیاز به خشک کردن دارد بلکه خیلی زود لکه می گیرد و شستشوی آنها خیلی سخت می باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید آبچکان رومیزی توجه کنید تا دارای کفی یا سینی تخلیه باشند. جنس این کفی ها معمولا از پلاستیک می باشند که لکه گیری آن کم می باشد و همچنین شستشوی راحتی دارد و یا با یک دستمال جادویی به راحتی خشک می شود. کفی باید دارای دهانه خروجی با شیب مناسب باشد تا آب جمع شده به سمت سینک سرازیر شوند. دهانه خروجی پهن تر و زاویه شیب تندتر خروج آب داخل کفی را سریعتر و آسان تر می کند. 

برای تست زاویه خروجی کفی آبچکان بعد از قرار دادن آن در کنار سینک ظرفشویی کافی است دو لیوان آب را به درون آن بریزید و پس از چند دقیقه مشاهده کنید که چه مقدار آب درون کفی پلاستیکی باقی مانده است. قطعا هر چقدر آب کمتری باقی مانده باشد یعنی شیب دهانه خروجی مناسب تر است. 

 

لبه های محافظ: در طول فرآیند خشک شدن ظرفها، نباید نگران ایمنی آنها باشیم. اگر یک آبچکان دارای حصار محافظ نباشد و یا به نحوی طراحی نشده باشد که از لیز خوردن ظروف و یا واژگون شدن جاظرفی جلوگیری نکند، قطعا مناسب برای استفاده نمی باشند. بعضی از آبچکان های رومیزی دارای شاخک ها یا قلاب هایی برای خشک کردن لیوان ها می باشند که باید به طراحی نوک آنها باشد تا لیوان ها و استکان ها واژگون نشوند. 

فضای ذخیره اختصاصی برای قاشق و چنگال ها: اگر چنگال ها، قاشق ها و کاردهای میوه خوری بروی هم چیده شوند علاوه بر اینکه سرعت خشک شدن آنها کندتر می شوند، رد یا لکه های قطرات آب بروی آنها نیز باقی می مانند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است یک جا قاشقی تک یا دو خانه حتما بروی آبچکان رومیزی تعبیه شده باشد. این جا قاشقی ها مانع از افتادن و پراکنده شدن قاشق ها و چاقوها نیز می باشند.   

نگهداری آسان: متراژ کم آشپزخانه ها باعث شده تا یکی از دغدغه افراد فضای لازم برای نگهداری تجهیزات باشد. بنابراین اگر می خواهید در صورت بلااستفاده بودن آبچکان رومیزی آن را در کمترین فضای ممکن جای دهید، پیشنهاد فروشگاه لوکس پلاست به شما آبچکان تاشوی استیل می باشد که می توانید آن را به راحتی جمع کنید و زیر کابینت ها مخفی کنید. 

  خرید آبچکان تاشوی استیل 

 

بهترین برند آبچکان رومیزی 

همیشه برای اینکه خیالتان از خرید اینترنتی آبچکان رومیزی آسوده باشد حتما نسبت به برند یا شرکت تولید کننده آن دقت لازم را داشته باشید. زیرا برخی از شرکت ها برای شناخته شدن برندشان در بین مردم و رعایت حقوق مشتری در ساخت کالاها از بهترین متریال استفاده می کنند و همچنین واحدهای کنترل کیفیت چند مرحله ای دارند. در بین آبچکان های فلزی برندهای اطلس، ویکتوریا، کاسپین و تابا جزو بهترین ها می باشند. البته ناگفته نماند که آبچکان های پلاستیکی و فلزی لیمون نیز از لحاظ بهترین متریال و طراحی های شیک و منحصر به فرد توانسته سلیقه بیشتر مردم را پوشش دهد.  

سخن پایانی 

قیمت مناسب و کارایی عالی آبچکان های رومیزی سبب شده تا نسبت به سایر آبچکان ها بیشتر مورد استقبال مردم قرار بگیرند. بنابراین براساس تجربیات و تحقیقاتی که کارشناسان فروشگاه لوکس پلاست انجام داده اند باید آبچکان های رومیزی را از لحاظ جنس، تعداد طبقات، لبه های محافظ و لوازم جانبی همراه با آن را مقایسه کنید. 

برای مشاهده تمام آبچکان های موجود در سایت لوکس پلاست می توانید به دسته بندی آبچکان رومیزی مراجعه کنید. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.