معرفی شیکترین و جدیدترین جامایع ظرفشویی و دستشویی

معرفی شیکترین و جدیدترین جامایع ظرفشویی و دستشویی

 

معرفی شیکترین و جدیدترین جامایع ظرفشویی و دستشویی

مایع دستشویی و ظرفشویی بخش مهمی از بهداشت روزمره محل زندگی و کار هستند. بنابراین ضروری است آنها را درون مخزن های با اندازه و ظاهر مناسب نگهداری کنیم تا افراد به مواد شوینده دسترسی راحت تری داشته باشند. اما به دلیل اینکه قرار دادن مواد شوینده با بسته بندی کارخانه از زیبایی دکوراسیون فضا می کاهد بسیاری از افراد درصدد خرید جامایعی می باشند. مزیت اصلی جامایعی ها این است که از هدر رفتن مواد شوینده جلوگیری می کنند و همچنین سبب کنترل بهتر مقدار مایع مصرفی می شوند. در این مقاله علاوه بر معرفی شیک ترین و جدیدترین جامایع ظرفشویی و دستشویی، مطالب زیرا را نیز مطرح کرده ایم تا یک راهنمای کامل برای خرید جامایعی نیز در اختیار داشته باشید.

انواع جامایعی 

جامایعی اتوماتیک: جامایعی ها را از لحاظ نحوه پمپاژ به دو دسته اتوماتیک و مکانیکی دسته بندی می کنند که مدل های اتوماتیک یا خودکار با اینکه از لحاظ بهداشتی دست ها را حتی از آلودگی های سطح جامایعی نیز دور نگه می دارند اما به دلیل قیمت بالا و همچنین نیاز به باطری یا پریز برق و درصد احتمال خرابی بیشتر نسبت به سایر جامایعی های، کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند. این نوع از جامایعی ها بیشتر در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی کاربرد دارند. نحوه کار جامایعی خودکار به این صورت است که وقتی دست زیر حسگر آن قرار می گیرد مقدار مشخصی مایع شوینده بروی کف دستان می ریزد، بدون اینکه دستها به جامایعی برخورد کند. مسلما وقتی حسگر خراب شود و یا اینکه باطری آن شارژ نداشته باشد کارایی نخواهد داشت. 

جامایع دیواری: این روزها متراژ و مساحت آپارتمان ها بسیار کمتر شده است و یکی از دغدغه های اصلی افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند این است که وسایل و تجهیزات خود را به چه نحوی بچینند که فضای خانه خیلی شلوغ و بهم ریخته دیده نشود. برای سرویس بهداشتی های کوچک جامایعی های دیواری بسیار مناسب می باشند زیرا بروی فضای خالی دیوارها نصب می شوند. جامایعی های دیواری برای فضاهای عمومی مانند مدارس، دانشگاه ها و ادارات انتخاب ایده آل تری هستند زیرا ثابت هستند و امکان جابه جایی آنها نیست. از معایب این نوع از مخزن ها این است که برای نصب بروی دیوار به پیچ و رول پلاک نیاز دارند و همچنین خرابی و سوراخ شدن دیوارها را در پی دارند.  

  خرید جامایع دیواری 5 پارچه نیلو 

 

جامایع رومیزی: مزیت اصلی جامایعی های رومیزی یا کنار سینکی این است که قابلیت جابه جایی دارند و افراد را محدود به استفاده در یک مکان خاص نمی کنند. یعنی شما می توانید آن را هم در کنار سینک ظرفشویی  قرار دهید و یا در سرویس بهداشتی وحمام نگهداری کنید. حتی برخی از سالن های زیبایی از جامایعی های رومیزی برای روغن های ماساژ و مرطوبت کننده های رقیق نیز استفاده می کنند. متریال به کار رفته در ساخت این نوع از جامایعی ها بسیار متفاوت می باشند به همین دلیل در ادامه انواع آنها را معرفی می کنیم.

  خرید جامایع دو قلوی استنددار لیمون 

 

جامایعی استنددار لیمون در مدل های دو قلو و تکی تولید شده اند که استند فلزی و دسته های چوبی آن باعث شده تا متناسب برای هر نوع دکوراسیونی باشند. استند این جامایعی از لحاظ ظاهری شبیه به آبچکان دسته چوبی لیمون می باشد بنابراین با خرید این دو محصول می توانید هارمونی جذابی را در فضای اطراف سینک ظرفشویی ایجاد کنید. 

انواع جامایعی رومیزی یا کنار سینکی از لحاظ متریال 

جامایعی پلاستیکی: از مزیت اصلی جامایعی های پلاستیکی می توان به رنگ بندی متنوع و جذاب آن اشاره کرد. بنابراین برای علاقه مند کردن کودکان به شستشوی دستها می توانید جامایعی در رنگ ها و طرح های فانتزی و زیبا خریداری کنید. جامایعی های پلاستیکی در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و ظاهر شکیل خود را برای سالیان طولانی حفظ می کنند. 

  خرید جامایع پلاستیکی طرح ماربل 

 

جامایعی شیشه ای: بسیار افراد ترجیح می دهند که رنگ مایع دستشویی یا ظرفشویی آنها از بیرون مشاهده شود. برای سلیقه این افراد جامایعی های شیشه ای انتخاب مناسبتری هستند. همچنین بدنه شیشه ای و شفاف این نوع جامایعی ها شما را از میزان مایع شوینده مصرف شده مطلع می کند، بنابراین برای پر کردن آن نیازی به چک کردن مداوم جامایعی شیشه ای ندارید و فقط با یک نگاه می توانید ببینید چه مقدار مایعی باقی مانده است.

جامایعی سرامیکی: از آنجایی که جامایعی ها در فضاهای قرار می گیرند که دیوارهای آن با کاشی و سرامیک پوشش داده شده اند و همچنین به دلیل اینکه جنس سینک های ظرفشویی امروزه گرانیتی می باشند با قرار دادن جامایعی سرامیکی در کنار آنها می توانید هارمونی خاصی به فضا بدهید. جامایعی سرامیکی نسبت به سایر جامایعی ها وزن سنگین تری دارند، اما ظاهر زیبا و جذاب آنها در طرح های مانند ماربل، ستاره ای، هرمی و غیره باعث شده تا همچنان از پرفروش ترین جامایعی ها باشند. 

  مشاهده و خرید جامایع سرامیکی 

 

نکاتی که در هنگام خرید جامایعی باید توجه کرد

از آنجایی که جامایعی های رومیزی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند بعد از اینکه در انتخاب جنس آن اطمینان حاصل کردید، بهتر است آن را از جهات دیگر نیز مورد بررسی قرار دهید. زیرا انتخاب جامایعی چیزی بیش از یک خرید ساده است، در واقع جامایعی مناسب یک سرمایه گذاری در سلامت و پاکیزگی اعضای خانواده است. بنابراین با توجه کردن به نکات زیر از خرید اینترنتی جامایعی نهایت رضایت را خواهید داشت. 

قطر دهانه ورودی: بسیاری از افراد مایع شوینده مورد نیاز خود را به صورت گالن های 4 لیتر خریداری می کنند تا هر وقتی جامایعی خالی شد آن را پر کنند. بنابراین برای اینکه فرآیند پر کردن جامایعی آسان باشد ضروری است دهانه ورودی آن دارای قطر مناسب باشد. هر چقدر قطر دهانه بزرگتر باشد شما به ابزارهای جانبی مانند قیف برای پر کردن آن نیاز نخواهید داشت. 

ظرفیت یا گنجایش: برای اینکه زود به زود جامایعی خالی نشود و مدام در حال پر کردن آن نباشید، حتما به گنجایش یا ظرفیت آن توجه کنید. بنابراین در هنگام خرید اینترنتی جامایع حتما در قسمت مشخصات آن به گزینه حجم توجه کنید. به صورت کلی اگر یک خانواده پر جمعیت هستید و یا اینکه تعداد ظرفهای بیشتری در طی روز می شورید باید جامایع با ظرفیت بیشتر خریداری کنید. جامایعی های دوقلو این امکان را برای شما فراهم می کنند که مایع ظرفشویی و دستشویی را در کنار هم داشته باشید و یا اینکه آنها را با مواد دیگری مانند وایتکس، سرکه و سایر شوینده های مورد نیاز خود پر کنید.  

سری یا نازل: جامایعی های رومیزی از یک پمپ برای پخش و خروج مایع استفاده می کنند. پمپ به لوله ای که درون محفظه جامایعی قرار دارد، متصل می شود. با هر بار فشار دادن سری ابتدا هوا از لوله خارج می شود تا حالت مکش ایجاد شده مایع شوینده را از طریق نازل پمپ به بیرون پخش کند. بنابراین روان بودن سری جامایعی بسیار مهم است زیرا در طی روز ممکن است بارها توسط افراد به سری جامایعی فشار و ضربه وارد شود و اگر فنر درون نازل سفت و محکم باشد قطعا استفاده از جامایعی را برای افراد سخت می کند. همچنین اگر سری جامایعی از نوع پیچی می باشد حتما در هنگام خرید یکبار آن را باز و بسته کنید تا کیفیت واشر آن مشخص شود. سری با واشر ضعیف باعث نشت مایع شوینده به بیرون و کثیف شدن محیط اطراف می شود. 

 خرید جامایع مخروطی لیمون 

 

جامایع ظرفشویی جدید

همان طور که گفته شد جامایعی های رومیزی را می توان هم در آشپزخانه و هم در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. اما از آنجایی که در کنار سینک های ظرفشویی علاوه بر مایع شوینده همیشه یک یا چند عدد اسکاچ نیز وجود دارد، بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم آشپزخانه جامایع ظرفشویی را تولید کرده اند، که به طور خاص برای استفاده در آشپزخانه طراحی شده اند. یعنی در جامایع ظرفشویی علاوه بر مخزن مایع یک قسمت یا بخش برای قرار دادن اسکاچ نیز وجود دارد. البته نا گفته نماند که در جدیدترین جامایع ظرفشویی لیمون در کنار جامایعی یک فرچه و یک هولدر یا نگهدارنده حوله نیز تعبیه شده است تا از پراکندگی وسایل اطراف سینک ظرفشویی جلوگیری شود.  

 خرید ست جامایع و اسکاچ شیاردار لیمون 

 

چگونه یک دستگاه پخش صابون را تمیز می کنید؟

برخی از جامایعی ها را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد، البته این بستگی به مارک و جنس آن دارد. اگر جامایعی شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست، می توانید آن را با دست در سینک بشویید، مانند ظرفی که با آب گرم و صابون استفاده می کنید، و سپس آن را تمیز کنید. استفاده از بطری شورها شستن محفظه داخلی جامایعی ها را نیز بسیار آسان تر می کند. 
برای تمیز کردن اجزای پمپ، آن را زیر آب گرم در سینک قرار دهید تا در حین پمپ کردن لوله، آن را بیرون بکشید تا تمام صابون خارج شود. همچنین می توانید از کمی سرکه سفید مقطر برای از بین بردن باقی مانده های انباشته شده استفاده کنید. در بین تمیز کردن کامل، فقط می توانید قسمت بیرونی جامایعی را با همان چیزی که برای تمیز کردن پیشخوان خود استفاده می کنید پاک کنید.

سخن پایانی 

یک جامایعی خوب نه تنها باید ظاهر شیک و خوبی داشته باشد، بلکه باید به درستی کار کند و سال ها بدون خرابی دوام بیاورید. بنابراین علاوه بر جنس بدنه باید دارای سری یا نازل روان و گنجایش مناسب نیز باید باشد. به صورت کلی برای فضای آشپزخانه جامایعی های که دارای بخش جااسکاچی و فرچه می باشند و برای بخش سرویس بهداشتی و حمام ست های چند تکه سرویس بهداشتی که شامل جامایعی، جامسواکی، جا دستمال و جا صابونی می باشند انتخاب های بهتری هستند.

برای مشاهده تمام جامایعی های موجود در فروشگاه لوکس پلاست به دسته بندی مربوطه مراجعه کنید.
 
 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.