شیک ترین ظروف چوبی و نحوه نگهداری از آنها

شیک ترین ظروف چوبی و نحوه نگهداری از آنها

 

شیک ترین ظروف چوبی و نحوه نگهداری آن 

ظروف چوبی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین انواع ظروف در جوامع مختلف استفاده می‌شوند. در واقع مزایای زیاد ظروف چوبی باعث شده تا همچنان از آنها در ساخت سطل برنج، پاسماوری و سایر لوازم آشپزی و دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرند. اما سوالی که برای مشتریان بعد از خرید اینترنتی محصولات چوبی همیشه مطرح می شود این است که ظروف چوبی را باید به چه نحوی نگهداری کنیم که در طولانی مدت قابل استفاده باشد و تغییری در ظاهر جذاب آنها ایجاد نشود. 

 برای خرید پاسماوری چوبی کلیک کنید 

فهرست مطالب این مقاله 

مزایای ظروف چوبی 

کاربردی ترین و مهم ترین ظرف سرو چوبی 

چرا ظروف چوبی بامبو بهترین انتخاب است؟

نحوه شستشوی ظروف چوبی 

از چه روغنی برای ظروف چوبی استفاده کنیم؟

 

مزایای ظروف چوبی

متریال طبیعی و سالم: مزیت اصلی ظروف چوبی این است که متریال آن جزء منابع طبیعی می باشد و هیچ گونه ماده شیمیایی و صنعتی در ساخت آنها استفاده نمی شود، بنابراین در تماس با غذا و مایعات ایمنی بسیار بالایی دارند و باعث تغییر طعم و رنگ محتویات نمی شوند. البته ناگفته نماند که برخی از کارگاه های تولیدی ظروف پذیرایی و سرو چوبی برای اینکه محصول نهایی رنگ و ظاهر متفاوت و جذابی داشته باشد سطح ظروف را با رنگها و جلا دهنده های مصنوعی پوشش می دهند، که در این صورت بهتر است از این ظروف فقط برای سرو غذاهای سرد و یا تنقلات خشک استفاده کرد. 

ماندگاری بالا: ظروف چوبی نسبت به سرویس های غذاخوری چینی و شیشه ای ماندگاری بالاتری دارند زیرا در اثر افتادن از ارتفاع و یا ضربه های نچندان شدید دچار ترک و شکستگی نمی شوند، بنابراین عمر طولانی تری دارند. البته برخی از تولید کننده برای مقاومت و ماندگاری بهتر محصولات چوبی از ماده رزین که یک صمغ مصنوعی شفاف است نیز استفاده می کنند. 

 برای خرید سینی چوبی رزین کلیک کنید 

 

وزن مناسب: وزن مناسب این نوع از ظروف باعث شده تا جابه جایی و حمل آن آسان تر باشد. البته وزن ظروف چوبی به نوع چوبی که در ساخت آنها به کار رفته و ضخامت آن بستگی دارد مثلا ظرف های که از چوب درخت گردو، افرا و غیره تولید می شوند نسبت به ظروف بامبو و رابروود وزن بیشتری دارند.  

قابل استفاده در هر دوره: یکی از دغدغه خانم ها این است که ظروف پذیرایی و آشپزخانه آنها با مد روز همخوانی داشته باشد و به همین دلیل در طی سال ممکن است ظروف سرو و پذیرایی مختلفی خریداری کنند. با خرید ظروف چوبی دیگر خیالتان آسوده می شود، زیرا هم به تنهایی زیبایی خیره کننده ای به میز پذیرایی و جشن ها می دهند و یا اگر در کنار دیگر سرویس های پذیرایی قرار دهید یک ترکیب و مکمل جذاب ایجاد می کنند. بنابراین ظروف چوبی برای هر نسل و دوره ای قابل استفاده است و هرگز دِ مده نمی شوند.

 برای خرید فنجان پیرکس و نعلبکی چوبی کلیک کنید 

 

تجزیه پذیر: مسئله ای که برای دنیای امروز بسیار مهم است از بین بردن زباله های انباشته شده بروی هم می باشند، که با توجه به راهکارهای زیادی که مطرح و انجام شده است باز هم کنترل و مدیریت آن سخت شده و سبب شده اطراف هر شهر کوه های از زباله مشاهده شود. اما با خرید ظروف چوبی می توانید گام بزرگی در راستای حفظ محیط زیست بردارید، زیرا چوب در طبیعت در کمترین زمان تجزیه و وارد چرخه حیات می شود. 

کاربردی ترین و مهم ترین ظرف سرو چوبی

تقریبا تمام وسایل آشپزخانه و پذیرایی را می توانید در مدل چوبی هم پیدا کنید، اما اردوخوری چوبی یکی از کاربردی ترین و جدیدترین ظرف سرو و پذیرایی که علاوه بر منزل در کافی شاپ ها، رستوران ها و بیشتر سالن های پذیرایی استفاده می شود. اردوخوری های چوبی به دلیل داشتن تعداد خانه های متفاوت این امکان را به شما می دهند که تنقلات و یا دسرهای مختلفی را در کنار هم بچینید بدون اینکه ظرف اضافه ای را کثیف کنید. همچنین مزیت دیگر اردوخوری ها این است که مواد غذایی های متفاوت را دم دست مهمان ها قرار می دهند، بنابراین لازم نیست مدام از بقیه افراد سر میز درخواست کند تا سایر غذاها و دورچین ها را به او بدهند. 

چرا ظروف چوبی بامبو بهترین انتخاب است؟

وقتی صحبت از ظروف چوبی می شود، بازار پر از گزینه هایست که انتخاب را برای شما دشوارتر می کند، زیرا در ساخت این محصولات از چوب درختان مختلفی استفاده می شود که سبب تفاوت در قیمت، کیفیت و وزن ظروف چوبی می شوند. به همین دلیل در کنار عنوان محصولات چوبی نوع چوب آن را نیز مشخص می کنند.
 کلمه ای که امروزه در بین کالاهای چوبی به وفور شنیده و یا در سایت ها مشاهده می کنید ظروف چوبی بامبو است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بامبو اصلا یک درخت نیست بلکه یک علف یا گیاهی بزرگ با قدرت رویش سریع می باشد که روزانه 35 سانتی متر رشد می کند و می توان در طی 5 الی 7 سال به راحتی به اندازه یک جنگل انبوه آنها را پرورش دارد. گیاه بامبو به مراقبت یا فرآیند سم زدایی خاصی نیاز ندارد، زیرا ضد باکتری و ضد قارچ می باشند. در حالی که برای رشد سایر درختان باید حداقل 3 دهه صبر کنیم تا بتوان از آن بهره وری کرد. 
با توجه به توضیحات فوق شما با خرید ظروف بامبو علاوه بر اینکه از قطع درختان مفید جلوگیری می کنید، از ظروفی استفاده می کنید که از لحاظ ظاهری و زیبایی با سایر محصولات چوبی برابری می کنند و از طرفی میزان نفوذپذیری و جذب رطوبت ظروف بامبو نسبت به سایر چوب ها بسیار کمتر است بنابراین احتمال موج دار شدن و پف کردن آنها بسیار کمتر است.

نحوه شستشوی ظروف چوبی  

با اینکه ظروف چوبی بسیار مقاوم و بادوام هستند، اما برای اینکه سالیان سال از آنها استفاده کنید به مراقبت و شستشوی مناسب نیاز دارند. بهترین راه برای شستن این ظروف این است که ابتدا با یک اسکاج نرم باقی مانده غذاها را پاک کنید و سپس با مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب سرد آن را بشورید و در نهایت با یک دستمال خشک کنید و در هوای آزاد قرار دهید تا هیچگونه رطوبتی در لایه های زیرین آن باقی نماند. البته منظور از هوای آزاد این نیست که ظروف چوبی را در معرض مستقیم حرارت و آفتاب قرار دهید زیرا با اینکار تغییرات ناگهانی دما باعث ترک خوردن ظروف می شود. همچنین قرار دادن بلافاصله ظروف چوبی شسته شده که با دستمال خشک شده اند درون کابینت ها نیز صحیح نمی باشد.  
شستن ظروف چوبی با ماشین ظرفشویی و یا قرار دادن آنها درون سینک های پر از آب سبب غوطه ور شدن ظروف چوبی در آب می شود و در نتیجه درصد جذب آب آن بالاتر می رود و باعث تغییر فرم و شکل کالای چوبی می شود. 

از چه روغنی برای ظروف چوبی استفاده کنیم؟

احتمالا شما هم شنیده که برای ماندگاری بیشتر ظروف چوبی آنها را هر چند وقت یکبار روغن کاری کنید. در واقع این روغن کاری سبب می شود تا بین الیاف چوب فاصله ایجاد نشود و همچنان تراکم و خاصیت نفوذ ناپذیری خود را حفظ کنند. بهترین روغن پیشنهادی برای اینکار روغن زیتون خوراکی است و در صورتی نداشتن می توانید از روغن های مایع معمولی نیز استفاده کنید. البته یکسری روغن های مخصوص ظروف چوبی نیز در بازار موجود می باشد که حتما توجه کنید نوع روغن آن گیاهی باشد زیرا روغن های صنعتی و شیمیایی برای سلامتی مضر می باشند.  

سخن پایانی 

اگر جزو افرادی هستید که پذیرایی از مهمان ها برای شما در اولویت می باشد و دوست دارید سلیقه شما زبان زد تمام دوستان و آشنایان باشد ظروف چوبی جزو بهترین و شیک ترین ظروف پذیرایی می باشند و برای هر دوره ا قابل استفاده است و هرگز از مد خارج نمی شوند. با خرید  لوازم آشپزخانه چوبی نیز خیالتان آسوده است که با دکوراسیون هر نوع آشپزخانه ای هارمونی و هماهنگی دارد. بهترین متریال برای ظروف چوبی بامبو و رابروود می باشند که مقاومت بالا، وزن سبک و ظاهر جذابی دارند و از همه مهمتر اینکه گیاه بامبو سرعت رشد زیادی دارد بنابراین در کوتاه ترین زمان منابع طبیعی را به چرخه محیط زیست بازگرداند.

در فروشگاه لوکس پلاست همه محصولات چوبی را در یک دسته مجزا یعنی ظروف چوبی قرار داده ایم تا خرید اینترنتی ظروف چوبی برای مشتریان آسانتر باشد. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.