انواع رنده دستی و معرفی جدیدترین مدل آن

انواع رنده دستی و معرفی جدیدترین مدل آن

 

رنده دستی 

یکی از مراحل آشپزی خرد و یا رنده کردن مواد غذایی های مختلف می باشد که بسته به دستور پخت باید آنها را در ابعاد و اشکال مناسبی به غذا اضافه کرد. از بین ابزارهای آشپزخانه رنده های دستی با وجود کوچک و ساده بودن کمک شایانی به سرعت پخت و پز می کنند. بسیاری از تازه عروس ها به دلیل اینکه در جهیزیه خود حتما یک غذاساز دارند خود را بی نیاز از انواع رنده های دستی می دانند، در حالی بعد از مدت کوتاهی درصدد خرید جدیدترین مدل آن می شوند. اما در هنگام خرید اینترنتی و یا حضوری رنده دستی باید به یکسری نکات توجه کرد که در ادامه این مقاله آنها را مطرح کرده ایم.

برای رسیدن سریع به پاسخ سوالات خود بروی لینک های زیر کلیک کنید

چرا رنده دستی از رنده برقی بهتر است؟

رنده دستی مسطح و معرفی بهترین برند آن 

رنده دستی چند وجهی یا مخروطی  و راهنمای خرید آنها

معرفی رنده کاسه و آبکش دار همارا 

جدیدترین و بهترین مدل رنده دستی چهار وجهی 


چرا رنده دستی از رنده برقی بهتر است 

در دنیای امروز می توان گفت که تکنولوژی تمام ابزارهای آشپزی را شامل شده است بنابراین در بازار لوازم آشپزخانه شما در کنار رنده های دستی مدل برقی آن را نیز خواهید دید. رنده های دستی به دلیل اینکه نیازی به برق ندارند و قابل استفاده در سفر و پیک نیک می باشند و همچنین قیمت پایین و شستشوی آسانی دارند، همچنان یکی از ابزارهای مفید هر آشپزخانه ای می باشند.  مزیت اصلی رنده های برقی در سرعت عمل سریع و کاربردی بودن آن برای مواد غذایی با حجم زیاد می باشد، بنابراین اگر بخواهید طعم دهنده های کوچک و ریزی مانند سیر، پیاز، زنجبیل و غیره را در مقدار کم رنده کنید قطعا رنده برقی کمک به شما نمی کند. رنده های برقی نه تنها محدود به مکان های پریزدار می باشد بلکه فضای زیادی برای نگهداری نیز لازم دارند، که برای آشپزخانه های با متراژ و تعداد کابینت کم اصلا انتخاب مناسبی نیستند.  

انواع رنده دستی 

رنده های دستی را از متریال های مختلفی مانند پلاستیک ، استیل و یا ترکیبی از این آنها تولید می کنند، که رنده های که تمام پلاستیک باشند در گذشته بیشتر استفاده می شد اما مشکل اصلی آنها در کند بودن تیغه های رنده و همچنین اینکه در اثر یک فشار نه چندان زیاد به راحتی ترک و یا شکسته می شوند. بنابراین رنده های استیل مقاومت و استحکام بیشتری دارند. اما رنده های استیل نیز دارای تنوع زیادی می باشند که بهتر است قبل از خرید با انواع مدل های آن آشنا بشوید، تا متناسب با نیازهای خود بهترین مدل رنده دستی استیل را خریداری کنید. 

1- رنده دستی مسطح 

یکی از ساده ترین مدل رنده های دستی نوع مستطیلی و یا دایره ای مسطح  می باشد. این نوع از رنده ها محدود به یک تیغه می باشند بنابراین مواد غذایی را فقط به یک شکل و اندازه رنده می کنند. در هنگام خرید رنده دستی مسطح علاوه بر تیز بودن تیغه ها باید به ابعاد آن نیز توجه کنید زیرا هر چقدر مساحت آن بزرگتر باشد، حرکت کشیده شدن مواد غذایی بروی سطح رنده راحت تر و سریعتر می شود. 

 برای خرید رنده مسطح یونیک کلیک کنید 

 

به جنس، طول و طراحی دسته رنده مسطح نیز دقت کنید. معمولا دسته های که دارای روکش پلاستیکی می باشند مانع از لیز خوردن رنده از بین انگشت های خیس و یا عرق کرده می شوند. دسته های کوتاه در هنگام رنده کردن مدام از دست های شما می افتند و کار شما را سخت تر می کند. اگر انتهای دسته رنده یک سوراخ یا هولدر آویز داشته باشد می توانید در صورت بلااستفاده بودن آن را از قلاب های دیواری یا استندها آویزان کنید تا نگهداری آن آسان تر باشد. 
برای اینکه خیالتان از ضد زنگ بودن رنده های استیل آسوده باشد بهترین برند آن یونیک می باشد که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم آشپزخانه به خصوص در محصولات استیل می باشد. 

2- رنده دستی چند وجهی 

اگر می خواهید مواد غذایی را به اشکال و اندازه های متفاوتی رنده کنید، بهترین گزینه خرید رنده های دستی چند وجهی می باشند. بروی هر یک از اضلاع آن تیغه های مختلفی تعبیه شده است که با یک چرخش می توانید نوع تیغه رنده را تغییر دهید. قطعا هر چقدر تعداد اضلاع رنده بیشتر باشد تیغ های بیشتری برای رنده کردن در اختیار دارید. این نوع از رنده ها به صورت 2،4،6 وجهی وجود دارند که بسته به تعداد اضلاع شامل تیغه های برای رنده های ریز، متوسط، درشت، ورقه ای یا چیپسی، رشته ای و غیره می باشند. 
در هنگام خرید رنده چند وجهی بعد از اینکه تعداد تیغه های مورد نیاز خود را مشخص کردید، برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بروی سطوح ظروف دقت کنید که دارای نوار سیلیکونی یا واشر پلاستیکی باشد. این نوار سیلیکونی همچنین مانع از لیز خوردن رنده در حین کار با آن می شود. رنده های چند تیغه هم به صورت چند ضلعی و هم به صورت مخروطی در بازار موجود می باشند.  

 

 برای خرید رنده 6 وجهی یونیک کلیک کنید 

3- رنده کاسه و آبکش دار

برای استفاده از رنده دستی باید آن را روی سطح و یا درون ظرف مناسبی قرار دهید تا مواد رنده شده پراکنده نشوند. اگر نمی خواهید قبل از رنده کردن دغدغه ظرف جانبی و اضافه ای داشته باشید رنده کاسه و آبکش دار همارا با داشتن کاسه دسته دار و یک سبد آبکش معلق و همچنین 4 تیغه تمام نیازهای شما را برطرف می کند. 
همچنین رنده همارا دارای یک قطعه پین یا سوزن دار می باشد که می توانید پیاز، سیب زمینی و سایر صیفی جات را به سوزن های سطح آن متصل کنید و سپس آن را بروی سطح تیغه ها بکشید و به این نحوه از بریده شدن و آسیب رسیدن به انگشت ها در حین کار محافظت کنید. 

 برای خرید رنده کاسه و آبکش همارا کلیک کنید 

 

جدیدترین و بهترین مدل رنده دستی چهار وجهی

گاهی ممکن است مقدار موادی که رنده کرده اید بیش از نیاز شما باشد در این صورت به یک ظرف جانبی دیگر نیاز دارید تا مواد رنده شده را درون آن نگهداری کنید. پیشنهاد فروشگاه لوکس پلاست به شما رنده لیزری مخزن داری می باشد که علاوه بر 4 تیغه بسیار تیز و مرغوب، در انتهای آن یک مخزن با ابعاد مناسب تعبیه شده است. این مخزن را خیلی راحت می توانید جدا و متصل کنید و اگر پس از پایان آشپزی مواد رنده شده باقی ماند باشد، می توانید دهانه مخزن را با دربپوش پلاستیکی که برای آن تعبیه شده کاملا کیپ کنید و درون یخچال قرار دهید بدون اینکه نگران پخش شدن بوی مواد در یخچال باشید. 

 برای خرید رنده لیزری مخزن دار کلیک کنید 

 

سخن پایانی 

برای اینکه بتوانید مواد غذایی را در هنگام سرو رنده کنید و یا اینکه مواد رنده شده را مستقیم درون قابلمه و ماهیتابه بریزید، رنده های دستی نسبت به سایر رنده ها ابزار مناسبتری می باشند. اگر می خواهید رنده دستی که خریداری می کنید عمر مفید و طولانی داشته باشد بهتر است جنس سطح آن از استیل ضدزنگ و با تیغه های مختلف باشد و همچنین مدل مخزن دار یا کاسه دار شما را از کثیف کردن ظرف های جانبی بی نیاز می کند.

یکی از مزیت های اصلی خرید اینترنتی رنده های دستی این است که می توانید جدیدترین مدل های آن را به راحتی مشاهده، مقایسه و در نهایت درب منزل تحویل بگیرید. در فروشگاه لوکس پلاست برای اینکه همه رنده های دستی را در کنار یکدیگر مشاهده کنید آنها در دسته بندی رنده دستی قرار داده ایم.    
 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.