بهترین دستمال آشپزخانه و نحوه تشخیص اصل از تقلبی

بهترین دستمال آشپزخانه و نحوه تشخیص اصل از تقلبی

 

درون آشپزخانه من یک کشو فقط مختص نگهداری از دستمال هایست که برای خشک کردن ظروف و از بین بردن لکه های لیوان ها و استکان هاست. البته که برای تمیز کردن سطح کابینت ها، کانتر و خشک کردن سینک ظرفشویی و حتی برای قسمت داخلی و بیرونی یخچال دستمال های جداگانه ای تهیه کرده ام. علت این همه دستمال در آشپزخانه این است که رعایت بهداشت و نظافت این بخش از خانه به دلیل پخت و پز مهم و ضروری است. بنابراین شناخت بهترین دستمال آشپزخانه و نحوه تشخیص اصل و تقلبی آن به همان میزان اهمیت دارد. به صورت کلی نیاز افراد به دستمال بستگی به تعداد وسایلی است که درون هر بخش خانه موجود می باشند. به همین دلیل برخی از تولیدی های علاوه بر فروش تکی، دستمال های آشپزخانه یا دستمال های نظافت را به صورت بسته های چند عددی نیز در بازار توزیع کرده اند.

انواع دستمال ها از لحاظ جنس

به دلیل استفاده مکرر از دستمال های آشپزخانه در طی روز و همچنین نیاز آنها به شستشوی مداوم باید متریال آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین در ادامه این مقاله شما را با انواع دستمال ها از لحاظ جنس یا متریال آشنا می کنیم. 

دستمال حوله ای: حوله ها دارای تار و پودهای بلندی هستند که وقتی آن را لمس می کنید نرمی و لطافت خاصی دارند و همچنین سبب می شوند تا جذب آب در مقدار زیاد به راحتی انجام شود. یکی از معایب دستمال های حوله ای این است بعد از خشک کردن ظرفها پرزهای بروی آن باقی می ماند که برای ظروف شیشه ای اصلا مناسب نیستند. کاربرد دستمال های حوله ای بیشتر برای خشک کردن دست های خیس می باشد. 

دستمال میکروفایبر: تکنولوژی نانو در بخش دستمال های نظافتی تغییرات زیادی ایجاد کرده است و سبب شده در عین حال که ضخامت الیاف بسیار نازک شده اند ولی قدرت جذب کنندگی بالایی داشته باشند و در نتیجه از انتقال آلودگی ها و یا مایعات از نقطه ای به نقطه دیگر جلوگیری می کنند. 

 خرید اینترنتی دستمال میکروفای بر 2 لایه 

 

دستمال نخی: برای بسیاری از افراد طبیعی بودن الیاف دستمال ها از فاکتورهای مهم خرید دستمال می باشد. دستمال های نخی به دلیل اینکه از پشم تولید می شوند، هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند. بنابراین شما می توانید برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات از آنها استفاده کنید. 

فرق دستمال نانو با دستمال میکروفایبر 

دستمال نانو و دستمال میکروفایبر از اصطلاحاتی هستند که امروزه در هنگام خرید دستمال های آشپزخانه و یا نظافت بسیار شنیده و یا در سایت ها مشاهده می شود. قطعا این سوال در ذهن شما مطرح شده است که چه فرقی بین دستمال نانو با دستمال میکروفایبر وجود دارد؟ در جواب به سوال شما باید گفت که در تولید هر دوی این دستمالها از تکنولوژی یا فناوری نانو استفاده شده است و تفاوت اصلی آنها در ضخامت الیاف می باشد. یعنی ضخامت تار و پود دستمال های میکروفایبر به اندازه 100 میکرو می باشند در حالی که الیاف دستمال های نانو دارای ضخامتی برابر با 100 نانو هستند. همان طور که می دانید نانو از میکرو ظریفتر و کوچکتر است. 

دستمال جادویی چیست؟

شاید اسم دستمال های جادویی برای شما خنده دار باشد و فکر کنید که بیشتر جنبه تبلیغاتی است اما وقتی از آن استفاده کنید شما هم بر جادویی بودن آن مهره تایید می زنید. دستمال های جادویی جزو دستمال های میکروفایبر می باشند بنابراین تار و پود میکروی آن قدرت جذب بالایی دارند و به آسانی انواع سطوح شیشه ای، سرامیکی و استیل را بدون بر جای گذاشتن لکه و ردی تمیز می کنند. مزیت دیگر دستمال های جادویی در این است که هیچ گونه پرزی روی سطوح باقی نمی گذارند و همچنین برای از بین بردن لکه ها به مواد پاک کننده شیمیایی نیازی ندارند، فقط کافی است مقداری آن را نم دار کنید.

 خرید اینترنتی دستمال جادویی وایت اند وایت 

چطوری دستمال جادویی اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟

وقتی یک محصول از لحاظ کیفیت در بین مردم زبان زد می شود بعد از مدتی مدل تقلبی یا فیک آن روانه بازار می شود. دستمال های جادویی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در بازار مدل های تقلبی آن با قیمت پایین تر به وفور دیده می شود، که برای جلوگیری از خرید مجدد و ضرر مالی بهتر است آنها را از فروشگاه های معتبری مانند لوکس پلاست که دارای اینماد الکترونیکی می باشند، خریداری کنید. با این وجود برای تشخیص دستمال جادویی اصل از فیک راهنمای زیر را حتما مطالعه کنید.

راهنما: در ابتدا به برند روی بسته بندی دستمال جادویی توجه کنید، که از بین مارک های مختلف دستمال جادویی های برند وایت اند وایت بهترین کیفیت را دارند. اما خود شرکت وایت اند وایت برای اینکه تشخیص اصل بودن دستمال های جادویی برای مصرف کننده آسان باشد بروی هر دستمال یک کد منحصر به فرد حک کرده که کافی است لایه امنیتی روی کد را با ناخن و یا چاقو پاک کنید و سپس کد را به سامانه پیامکی که روی بسته بندی درج شده است ارسال کنید، بعد از چند دقیقه نتیجه استعلام را دریافت خواهید کرد. برای افزایش عمر مفید و کارایی دستمال های جادویی، حتما برای اولین بار آن را با یک پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی به صورت کامل بشورید تا حالت ژله ای یا لزج دار پیدا کند. 

نکاتی که هنگام خرید دستمال ها باید در نظر گرفت 

از آنجایی که در هنگام خرید اینترنتی دستمال ها امکان لمس کردن برای تشخیص ضخامت و کیفیت آنها وجود ندارد در سایت لوکس پلاست در صفحه مربوط به هر دستمال ویژگی ها و مشخصات هر یک درج شده است تا شما در انتخاب دستمال هیچ گونه تردیدی نداشته باشید. بنابراین ویژگی های زیر را در دستمال ها مورد بررسی قرار دهید تا مطابق با نیازهای شما باشند.

ابعاد: دستمال های آشپزخانه ابعاد متفاوتی دارند و به همین دلیل به صورت مربع و مستطیلی موجود می باشند. اگر می خواهید با یکبار دستمال کشیدن سطوح تمیز شود قطعا دستمال های بزرگی با ابعاد 35 در 75 سانتی متر کار گردگیری و نظافت را آسان می کنند. اما اگر می خواهید دستمال به راحتی در دستهای شما جای شوند و همچنین بعد از استفاده شستشو آسان تری داشته باشد سایزهای کوچکی مانند 40 *40 و یا 40 * 30 سانتی متر انتخاب های مناسبی هستند. 

طرح و رنگ: اگر همه دستمال ها دارای طرح و رنگ یکسانی باشند ممکن است شما فراموش کنید که هر کدام از دستمال ها را برای کجا و چه کاری استفاده می کردید. قطعا این اشتباه بهداشت محیط شما را به خطر می اندازد. برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی اگر دستمال با طرح یکسان و برابر خریداری می کنید حتما در رنگ های مختلفی تهیه کنید تا دستمال های هر بخش از منزل را به آسانی تشخیص دهید. دستمال های فانتزی و گلدار از جمله دستمال های پر طرفدار می باشند. 

ضخامت: هر چقدر دستمال ضخامت بیشتری داشته باشد، ماندگاری و عمر آن بیشتر می شود. گاهی ممکن است دستمال ها از یک برند مشابه و دارای ابعاد یکسانی باشند اما ضخامت های مختلف آن سبب اختلاف قیمت شوند. مثلا دستمال جادویی ها دارای قیمت ها مختلفی هستند که تفاوت اصلی آنها در تراکم الیاف و ضخامت آن می باشد. 

دوخت: در هنگام خرید دستمال های زنبوری، خرگوشی و به صورت کلی دستمال های ضخیم حوله ای به نوع دوخت دور تا دور آن توجه کنید تا بعد از مدت کوتاهی لبه های دستمال در اثر کشیدن روی سطوح دچار نخ کشی و پارگی نشود. دستمال های نوار دوزی شده نسبت به مدل های که فقط سردوزی شده اند برای سالها قابل استفاده هستند. 

سخن پایانی 

دستمال ها را باید متناسب با نیازهای خود خریداری کنید مثلا برای تمیز کردن شیشه ها، سطوح سرامیکی و دربهای کابینت و یخچال دستمال های جادویی بهترین گزینه می باشند. اما برای خشک کردن ظروف دستمال های حوله ای و نخی کارایی بهتری دارند. اگر دستمال های جادویی را در سایت های مختلف با برند و ابعاد یکسان و قیمت های مختلف مشاهده کردید، حتما آنها را از لحاظ ضخامت با هم مقایسه کنید زیرا با افزایش تراکم و ضخامت، قیمت دستمال نیز بیشتر می شود و همچنین از اصل یا تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

در سایت لوکس پلاست دستمال های متنوعی موجود می باشد که برای دسترسی راحت مشتریان به دسته دستمال آشپزخانه تعیین شده است.  
 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.