پاف چیست؟ و خرید اینترنتی پاف های شیک

پاف چیست؟ و خرید اینترنتی پاف های شیک

 

پاف اصطلاح جدیدی است که چند سالی می شود که در مبلمان فروشی ها و لوازم خانگی ها استفاده و شنیده می شود. شاید تصور شما مانند من این است که پاف (pouf  یا pouffe) یک کلمه انگلیسی می باشد در حالی که مرجع اصلی آن فرانسوی (bouffer) است که به معنی پف کردن یا برآمده می باشد. در واقع پاف های در عین حال که وسیله ای کاربردی می باشند، جنبه تزئینی برای مبلمان ها دارند و به عنوان مکمل، ست مبل استفاده می شوند.

پاف چیست و تفاوت آن با زیرپایی 

تعریف رایج و معمولی که برای پاف ها وجود دارد این است  که پاف به صندلی که پشته و دسته ندارند، گفته می شود. در حالی که این تعریف مرتبط با زیرپایی یا صندلی های با پایه های کوتاه می باشد. پاف ها علاوه بر اینکه پشته و دسته ندارند معمولا بدون پایه می باشند و در صورتی که پایه داشته باشند ارتفاع و اندازه آن به قدری کوچک است که زیر بدنه پاف پنهان می شود.  

 برای خرید پاف استوانه ای چرم کلیک کنید 

 

  برای خرید زیرپایی گرد مراکشی کلیک کنید 

کاربردهای پاف 

  1. در صورتی که تعداد مهمان ها بیشتر از تعداد مبلمان ها باشند،می توانید خیلی راحت یک پاف بیاورید و به عنوان صندلی میزبان از آن استفاده کنید. 
  2. اگر دراور یا آینه کنسول شما صندلی ندارد با داشتن یک پاف می توانید در زمان آرایش کردن خیلی ایستاده نباشید.
  3. بعد از یک روز کاری سخت برای استراحت دادن به پاها کافی است یک پاف زیر پای خود قرار دهید تا جریان و گردش خون بهتر شود.
  4. برخی از پاف ها قابلیت استفاده به عنوان یک میز کوچک را نیز دارند. 
  5. اگر پاف شما باکس دار باشد، برای نظم دادن به انواع لباس ها و حوله ها نیز مفید و کاربردی می باشد. 
 برای خرید پاف باکس دار چرمی کلیک کنید 

بهترین متریال و پارچه برای پاف ها 

روکش های پاف ها از متریال های مختلفی مانند چرم، فوم، مخمل و غیره دوخته می شود، که بسته به ترجیحات و سلیقه خود می توانید پارچه مناسب را خریداری کنید. اگر نرمی و لطافت روکش برای شما مهم است پاف های مخملی گزینه مناسبی می باشد. اما اگر کودکی در منزل دارید، در اینصورت احتمال کثیف شدن پاف بسیار زیاد است، با توجه به چنین شرایطی پاف های چرم هم از لحاظ مقاومت و هم از بابت شستشو انتخاب بهتری می باشند.
اگر می خواهید مواد داخل پاف در اثر نشستن زیاد، حالت نگیرد (به اصطلاح خوابیده نشوند) و بعد از بلند شدن از روی آن دوباره نمای پف و نرم خود را داشته باشد بهتر است پافی که خریداری می کنید با مواد پلی استر پر شده باشد. پلی استرها الیاف مصنوعی هستند که گردش هوای خوبی در بین آنها جریان دارد و همچنین در اثر فشار و شستشو حالت پفی خود را حفظ می کنند. 

نکاتی که هنگام خرید پاف و زیرپایی باید توجه کرد 

اشتباه رایجی که افراد در هنگام خرید پاف ها انجام می دهند این است که به سادگی اولین پافی را که می بینند،خریداری می کنند. بدون اینکه در نظر بگیرند آیا با نیازهای آنها مطابقت دارند یا خیر. برای خرید یک پاف عالی بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید. 

شکل: رایج ترین مدل پاف ها نوع گرد و مربعی آن می باشد، اما می توانید آنها را در شکل استوانه ای نیز پیدا کنید. در صورتی که میز پذیرایی شما مربع یا چهارگوش می باشد و یا متراژ و مساحت سالن پذیرایی و اتاق خواب شما خیلی زیاد نیست، پاف های چهارگوش انتخاب مناسب تری می باشند زیرا به راحتی در گوشه و فضاهای تنگ جای می گیرند. 

 برای خرید پاف چهارگوش چرم کلیک کنید 

 

پارچه: وقتی صحبت از پارچه پاف می شود منظور کیفیت روکش آن می باشد. قطعا شما نمی خواهید هر چند ماه یکبار پاف خود را تعویض کنید و یا اینکه بعد از مدت کوتاهی شاهد از هم پاشیده شدن و رنگ پریدگی آن باشید. بنابراین به جنس پارچه از لحاظ نازک و شل بودن و اینکه در برابر لکه مقاوم می باشد و همچنین لکه بری آن آسان است، توجه کنید. حتما به محکم و خوش دوخت بودن پارچه پاف نیز دقت کنید تا احتمال پارگی و نخ کش شدن آن کمتر باشد. 

ارتفاع: پاف با ارتفاع یا قدهای متفاوتی در بازار موجود می باشند که معمولا بین 35 تا 40 سانتی متر می باشند، اما شما می توانید کوتاه تر و بلندتر از این ارتفاع ها  نیز پیدا کنید. برخی پاف های کوتاه را به پاف های بلند ترجیح می دهند و یا برعکس، بنابراین یک امر سلیقه ای است اما بهترین حالت این است که ارتفاع پاف را براساس قد و حالت بدن خود در هنگام نشستن انتخاب کنید تا فشار کمتری به پاها و کمرهای شما وارد شود. به صورت کلی هنگام خرید پاف ها به این فکر کنید که آن را برای چه کار و چه مواردی بیشتر استفاده می کنید. پاف های کوچک برای استفاده به عنوان زیرپایی بهترین می باشند، در حالی که پاف های بزرگتر برای صندلی میزبان و صندلی آرایشی مفید عمل می کنند.

وزن مناسب: برداشتن و گذاشتن یک پاف باید خیلی آسان باشد تا در هر اتاقی یا بخشی از خانه که به آن برای نشستن، ایستادن هنگام بیرون آوردن لباس ها از کمد، برداشتن چیزی از روی قفسه ها و کابینت ها، قرار دادن پاهای خود در هنگام مطالعه و موارد دیگر نیاز داشتید، به راحتی پاف را جابه جا کنید. البته اگر خیلی سبک باشد قطعا تعادل خود را به خوبی حفظ نمی کند و با یک تلنگر و یا برخورد ساده واژگون می شود.

 برای خرید پاف باکس دار لیمون کلیک کنید 

 

زیبا شناسی: هنگام انتخاب پاف مهم است که مکمل اتاق و یا سالن پذیرایی باشد. در واقع پاف باید بخشی از دکوراسیون فضا باشد نه اینکه یک قطعه برجسته و متمایز از بقیه مبلمان باشد. بنابراین سعی کنید رنگ پاف و مدل آن را براساس دکوراسیونی که پاف در آن قرار می گیرد، انتخاب کنید. 

سخن پایانی 

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد پاف ها فقط به عنوان یک صندلی تزئینی در کنار مبلمان ها کاربرد ندارند، بلکه پاف های صندوق دار و یا باکس دار برای نظم دادن به یکسری از وسایل متفرقه نیز استفاده می شوند. در هنگام خرید پاف ملاک فقط ظاهر آن نباشد و به موارد مانند جنس و دوخت پارچه، ارتفاع، وزن و شکل هندسی آن نیز باید توجه داشت تا بسیاری از نیازهای شما با وجود یک پاف در منزل برطرف شود. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.