تاثیر رنگ بشقاب ها بروی چاقی و لاغری

تاثیر رنگ بشقاب ها بروی چاقی و لاغری

 

در طول سالیان گذشته الگوهای غذاخوری افراد بسیار تغییر کرده است مثلا تعداد وعده های غذایی که بیرون از منزل میل می شود روز به روز افزایش می یابد و از طرفی شاهد افزایش اندازه ظروف غذاخوری هم در خانه و هم در خارج از منزل می باشیم. این روند اگر همچنان ادامه یابد سبب شیوع افزایش اضافه وزن و چاقی در افراد می شود. کما کان که شاهد این وضعیت نیز می باشیم و خیلی از افراد مجبورند برای جلوگیری از افزایش وزن خود رژیم های غذایی متفاوت و گاهی طاقت فرسا را رعایت کنند. اما باید در نظر داشته باشید که عوامل محیطی، مانند حضور افراد دیگر، محل یا مکان ، اندازه وعده  و زمان نیز بر مصرف غذا و انتخاب نوع غذای شما تأثیرگذار می باشند. 
آیا تا به حال شنیده که رنگ بشقابها و رنگ دیوارها بروی عادات غذایی و اشتهای شما تاثیر می گذارند؟ اگر به رستوران های که می روید با دقت نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که برای جذب مشتریان در دکوراسیون و یا مبلمان و صندلی چیده شده در آنها و همچنین ظروف سروشان معمولا رنگ های که افزایش دهنده اشتها می باشد را بیشتر مورد استفاده قرار می دهند.   

رنگ بشقاب های ملامین شما به چه معناست؟

اگر مقاله "هر آنچه درباره ظروف ملامین باید بدانیم" را مطالعه کنید دانش و اطلاعات شما نسبت به ظروف ملامین بیشتر می شود و همچنین یک خرید اینترنتی خوبی را تجربه خواهید کرد . اما برای اینکه بدانید هر یک از رنگ های ظروف ملامین چه تاثیری بر اشتهای شما و سایر اعضای خانواده می گذارند، تا براساس رژیم هر یک از افراد بشقاب، کاسه، پیش دستی ، لیوان و موارد دیگر را با رنگ متناسب خریداری کنید، تا روند کاهش و یا افزایش وزن آنها کمک بسزایی کرده باشید تا آخر این مقاله همراه لوکس پلاست باشید.    

سرویس ملامین آبی رنگ

آبی یک رنگ آرامش بخش می باشد که برای بسیاری از افراد تداعی کنند آسمان صاف ، دریای مواج و مکعب های یخ می باشدد و به همین دلیل دیوارهای کلینیک ها و مراکز بهداشتی بیشتر از این رنگ استفاده می شود. اما در هنگام غذا خوردن هم آرامش به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل می کند. بنابراین اگرهنگام غذا خوردن با رنگ های آبی احاطه شده باشید این احتمال وجود دارد که با دقت بیشتری غذا میل کنید و زمانی که مغز پیام سیری را دریافت کرد از غذا خوردن دست بکشید. 

سرویس ملامین سبز رنگ

رنگ سبز به دلیل اینکه رنگ محیط زیست و طبیعت می باشد می تواند شما را تحت تاثیر قرار بدهد تا آگاهانه غذا بخورید، به همین دلیل است در بیشتر غذاخوری های ارگانیک یا سالم از رنگ سبز استفاده می کنند تا در ذهن شما این موضوع یادآوری شود که غذای که می خورید یک غذای سالم و مفید می باشد. بشقاب ها و ظروف سبز نیز ممکن است شما را در انتخاب وعده های غذایی سالم و مغذی کمک کند و باعث شود قبل از تمام شدن غذا از خوردن آن صرف نظر کنید. 

 برای خرید سرویس ملامین چهارگوش کلیک کنید 

 

سرویس ملامین زرد و نارنجی رنگ

اگر از آن دسته افرادی هستید که گاهی ممکن است غذا خوردن را فراموش کنید، شاید لازم باشد علاوه بر خرید بشقاب های ملامین زرد و نارنجی، دیوارهای اتاق خود را با این رنگ ها  نقاشی کنید.
زرد و نارنجی رنگ های هستند که شادی و راحتی را در ذهن تداعی می کنند. همان طور که احساسات منفی ممکن است انسان را وادار به غذا خوردن کنند، شادی نیز باعث افزایش اشتها در افراد می شود. اگر نیاز به افزایش وزن دارید حتما سرویس ملامین زرد یا نارنجی را خریداری کنید تا تاثیر زیاد آن را ببینید. 

 برای خرید سرویس ملامین گرد کلیک کنید 

 

سرویس ملامین قرمز رنگ

قرمز یک رنگ روشن و پر انرژی است که حواس های زیادی را تحریک می کند مثلا در ضمیر ناخودآگاه قرمز یک رنگ هشدار دهنده می باشد که وقتی آن را می بینید تپش قلب و فشار خون شما را افزایش می دهد که نه تنها گرسنگی را افزایش می دهد بلکه باعث می شود تا غذا را سریعتر و با حرص و ولع بیشتری میل کنید. به همین دلیل است که بسیاری از فست فودها و رستوران ها در تابلوها و دکور خود رنگ قرمز و زرد را گنجانده اند.
اگر کودکانتان علاقه زیادی به خوردن غذا ندارند با سرو تنقلات و غذاها در بشقاب ها و کاسه های ملامین قرمز رنگ نه تنها می توانید اشتهای آنها را افزایش دهید بلکه خیلی راحت می توانید ظرف ها را در اختیارشان بگذارید زیرا ظروف ملامین به راحتی شکسته نمی شود بنابراین هیچ گونه خطری نسبت به ظرف های شیشه ای و چینی ندارند.

 برای خرید سرویس ملامین قرمز کلیک کنید 

 

بشقاب ها با چه رنگی باعث می شوند کمتر غذا بخورید؟ 

علاقه زیادی به شناسایی عوامل محیطی مرتبط با پرخوری وجود دارد، زیرا بهبود این عوامل از چاقی بیش از حد افراد یک جامعه جلوگیری می کنند و در نتیجه جامعه ای سالم خواهیم داشت. بنابراین علاوه بر بشقاب های آبی و سبز رنگ که در بالا توضیحاتی داده شده که باعث می شوند افراد حس گرسنگی واقعی را تشخیص بدهند و کنترل بیشتری بر اندازه وعده های غذای خود داشته باشند. بشقاب های ملامین مشکی ، خاکستری، قهوه ای و بنفش نیز احتمال پرخوری افراد را کاهش می دهند.

 برای خرید سرویس ملامین مشکی کلیک کنید 

تاثیر تضاد رنگ بین بشقاب و غذا 

در یکسری از تحقیقات به این نتیجه رسیدن که رنگ بشقاب اگر با رنگ غذا متضاد باشد باعث افزایش اشتها می شود مثلا اگر ماکارونی را درون بشقاب های سفید سرو کنید تمایل افراد به خوردن آن بیشتر میشود تا همان ماکارونی را درون بشقاب قرمز رنگ بریزید. بنابراین افراد به بشقاب های که رنگ آنها کنتراست یا تضاد کمتری با محتویات درونشان دارند تمایل و رغبت کمتری نشان می دهند. البته این را هم در نظر داشته باشید که غذاهایی که درون بشقاب های ملامین سفید رنگ سرو می شوند انسان را کمتر سیر می کنند. 

 برای خرید سرویس ملامین سفید ماربل کلیک کنید 

سخن پایانی 

مطالعات زیادی درباره تاثیر رنگ بروی اشتها افراد انجام شده است اما این بدان معنا نیست که همه ما دقیقا به اندازه یکسانی تحت تاثیر رنگ بشقاب و یا رنگ فضا و محیط قرار می گیریم. به طور مثال احساسات یکی دیگر از عوامل موثر بر اشتها می باشند که رفتارها و اشتهای افراد در برابر آن کاملا متفاوت می باشد مثلا برخی در اثر اضطراب کم خوراک می شوند و برخلاف آنها بعضی دیگر برای پوشاندن اضطراب خود مقدار بیشتری غذا میل می کنند. با توجه به همه این نکات قطعا رسیدن به وزن متناسب با اندامتان ارزش این را دارد که سرویس ملامین با رنگ جدیدی را خریداری کنید. 


 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.